marți, 9 decembrie 2014

Strada pe care tehnologia este vedeta


     Era seara… tarziu… pleopele imi cadeau grele peste ochii obositi de atata privit la televizor. Dinspre ecran venea o lumina rosie, ireala, care acoperea toate culorile. Ceva nu mai era ca altadata, televizorul meu facea figuri dupa ce ma slujise cu credinta atata amar de vreme… era batran si neputincios… I-am atins toate butoanele si am cautat indelung sa descopar ce l-a facut sa se uite atat de suparat la mine, rosu de furie, cu sonorul care abia se mai auzea desi era dat la maximum. Nu intelegeam si am renuntat. Am atipit obosita…

     La un moment dat, m-am trezit pe o strada aglomerata cu multe panouri care iti luau ochii care mai de care mai frumos colorate si ademenitoare. Lumea forfotea in jurul meu cuprinsa de o agitatie pe care nu o intelegeam. Stateam timida in capatul strazii si nu putem sa fac niciun pas. De acolo, am vazut un afis mare care parca ma chema tot mai aproape si pe care scria televizoare. Am alergat cu gandul ca acolo se dusese prietenul meu de-o viata ca sa-si faca vreo revizie, sa scape de povara anilor si sa-mi readuca bucuria de altadata. Dar nu, nu era asa...
  

     Chiar de la intrare am vazut o multime de televizoare cu tehnologie de ultima generatie, care functionau impecabil, cu ecranul mai mare sau mai mic, dar cu preturi atat de apetisante incat nu m-am putut abtine si am pus mana pe unul dintre ele - un superb LED TV PHILIPS 40' 3D care avea si reducere. Era ceea ce imi doream in locul vechiului televizor care se afla pe drumul fara intoarcere…

     Langa mine, un batranel radea fericit langa un cos in care se afla un monitor si un televizor. Era atat de bucuros ca reusise sa razbeasca prin aglomeratie si sa cumpere ce si-a dorit incat nu am putut rezista tentatiei de a-l intreba:
     - Tataie, ce faci aici? Ai matale bani pentru asemenea tehnologie moderna?
     - Am fata draga, ca mi-a venit pensia si am aflat ca sunt reduceri masive. Asa ceva nu era de ratat! Chiar ieri mi-a murit televizorul desi l-am rugat frumos cateva ore in sir sa se aprinda. Nu a mai vrut, nu a mai putut. M-a trimis babuta mea sa-i fac si ei o bucurie, sa poata vedea serialele preferate.

     In timp ce vorbeam cu noua mea cunostinta, simt ca ma trage de mana vecina mea care, nu stiu cum, se afla si ea in marea de oameni.
     - Nu mai sta la povesti, vino cu mine! Am descoperit locul de unde ne putem cumpara tablete!


     Cu pasi repezi, inca nauca de ce mi se intampla, am urmat-o tinand-o strans de mana. Imi era frica sa nu ma pierd prin multime daca ii dau drumul. Ajunsa in fata standului cu tablete m-am simtit dintr-o data ca un copil ce primeste jucarii multe de la Mosu’ si nu stie la care sa se uite mai intai. Tablete la promotie cu reduceri de 40 %, Samsung, Serioux, Lenovo si cate si mai cate… M-am jucat cu multe dintre ele, ca nu aveam timp sa le testez pe toate cate erau expuse, pana cand am pus mana pe doua mandrete de tablete Lenovo cu diagonala de 11.6 inch si tastatura inclusa, una pentru mine si alta pentru fiul meu, sa fie acolo, pentru sarbatori. Daca tot am descoperit acest magazin plin cu de toate, de ce sa nu profit acum si sa vin altadata?

     Pe vecina mea nu o mai vedeam deloc, nu mai era langa mine si nu stiam incotro o luase, asa ca, am iesit cautand drumul de intoarce. Mergeam parca eram pierduta in spatiu, cu ochii la panouri: Telefoane, Videoproiectoare, Periferice si Componente PC, Software si Gaming, Auto, etc. si nu imi venea sa cred cata tehnologie era stransa laolata pe o singura strada. Ca o adevarata vedeta, tehnologia era aclamata de miile de cumparatori si aplauzele de admiratie rasunau din toate partile.


     Cu ochii pe sus, fara sa-mi pese de ce se intampla in jurul meu, m-am indreptat spre locul unde scria mare Foto-Video, unde o superba camera video cu proiector imi facea semne disperate sa vin langa ea. Acolo, ce sa vezi! Prietena mea cea mai buna radea cu pofta privind la mine si la nesiguranta mea:
     - Te-ai ratacit? Vino cu mine ca eu stiu drumul pe aici. Nu este prima data cand merg pe Strada IT. Acum am venit si cu un grup de prieteni, vreau sa afle toata lumea despre aceasta strada minunata unde poti gasi aparatura performanta de ultima generatie.
     - Stai putin, eu vreau camera asta video. Imi doresc de cativa ani sa am asa o madrete si acum trebuie sa fie a mea! bombaneam eu parca ametita de tot ce mi se intampla. Este inca o stoc, o iau sa nu dispara!

     Cu cosul plin si cu o bucurie nemarginata eram in cautare de transport sa-mi pot duce acasa minunatele achizitii. Nu eram cu masina, asta stiam bine, dar nici cum ajunsesem acolo nu imi aminteam. Am vazut ca era scris chiar la iesire: Transport Gratuit in Bucuresti pentru comenzi mai mari de… si nu am reusit sa citesc mai departe pentru ca cineva tot striga la mine:
     - Mergi acasa linistita, vine curierul si iti aduce produsele chiar daca esti din Bucuresti sau din provincie.


     Am rasuflat usurata, dar nu m-am oprit din calatoria mea de vis pentru ca inca mai erau multe de vazut. Eram fascinata la gandul ca voi spune tuturor cunostintelor mele despre noua descoperire: o strada incapatoare unde, chiar daca este lume multa, ai posibilitatea sa-ti alegi ce iti doresti dintre sutele de produse.
......................................

     M-am trezit dand din maini in fata calculatorului, cu mai multe file deschise si pe toate scria Strada IT, iar cosul meu virtual se umpluse cu tot ce alesesem eu. Deci, nu era vis! Aceasta strada unde tehnologia este vedeta, chiar exista si este la un click distanta! Poate fi strabatuta de oricine isi doreste sa faca cumparaturile comod, fara sa strabata orasul la picior, poate sa beneficieze de discount-uri si apoi doar sa astepte curierul! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu