vineri, 5 decembrie 2014

Sporturi de iarna - miscare pe zapada


     Mirajul iernii ne invaluie in fiecare an cu stelutele argintii coborate din cer intr-o avalansa feerica iar albul zapezii ne imbie sa ne mentinem conditia fizica prin sporturile specifice acestui anotimp. Iubitorii de ski si snowbord se bucura de zapada proaspat asternuta pe partii, de albul curat si de andrenalina ce atinge cote nebanuite. Ne simtim liberi ca pasarile cerului, plini de indrazneala si bucurie iar distractia este garantata.

     Imi plac sporturile de iarna in general, mai ales patinajul, dar pe lacuri inghetate nu pe gheata artificiala. Din acest motiv in ultimii ani m-am orientat spre ski pe care, recunosc, nu il stapanesc prea bine. Mi se pare cel mai spectaculos sport de iarna. In aceasta vacanta de iarna vreau sa incerc ceva nou, snowbord-ul. Desi am vazut ca este un sport practicat in special de barbati, mi-as zis - oare cat poate fi de greu? Snowboarding-ul mi se pare un sport intens datorita schimbarilor rapide de directie pentru care este nevoie de flexibilitate si echilibru. Nu stiu daca va fi mai greu sau mai usor decat skiatul dar macar are multiple beneficii cardio-vasculare si aduce cu el o stare fericire si buna dispozitie.

     Cu un echipament adecvat si de buna calitate, din magazinul online de unde am cumparat cate ceva anul trecut, cu multa energie si dorinta de distractie alaturi de familie si prietenii, gandul imi zboara deja spre crestele muntilor ce ma asteapta in straie de sarbatoare. Un prieten mi-a recomandat sa-mi cumpar pantaloni de snowbord pentru ca magazinul practica preturi foarte bune, dar eu voi folosi in continuare, macar anul asta, costumul de ski pe care il am deja in dotare.

 

    Caciula si ghetele Snowboard Nitro Axis TLS red le-am ales dupa principiul “fashion inainte de toate” pentru ca si pe partie, noi femeile, trebuie sa fim frumoase. Ambele se asorteaza cu costumul de ski rosu, iar caciula o ador pentru ca este reversibila. In general imi place sa port haine cu doua fete care imi permit in timpul unui sejur sa-mi transform tinutele precum un cameleon.

     Ghetele mi se par foarte rezistente, cu tocul solid. Varful talpii este ridicat pentru un atac bun fara sa am surpriza sa ma impiedic, sunt captusite, deci sunt calduroase si pot sta cateva ore pe partie fara sa inghet, se strang bine pe picior si… sunt ghetele ideale, deja m-am indragostit de ele!


     Ochelarii au lentile duble, tratament anticeata si tehnologie antiaburire si curea reglabila. Design-ul a fost cel care mi-a atras privirea prima data, dupa care am urmarit pe langa eleganta sa fie confortabili si neaparat cu sistem antiaburire. Pentru mine este vital sa vad clar pe unde merg. Ca o incepatoare ce sunt trebuie sa ma asigur ca macar echipamentul va fi cel adecvat, apoi mai vedem cum reusesc sa stau si in picioare cat mai mult timp.

     Manusile Special Blend LEATHER Grey Skull sunt speciale pentru snowboard, sunt din piele naturala captusite cu flece, izolate la exterior cu nylon impermeabil. Este foarte important ca manusile sa fie calduroase si rezistente. Am avut o pereche de manusi pentru schi ARMADA Throttle facute special pentru zile mai calde de primavara, dar nu mai sunt atat de noi asa ca am renuntat la ele.


     Alegerea placii de snowbord, fara de care distractia nu va fi posibila, nu mi s-a parut foarte complicata. Cu toate astea va trebui se primesc ceva recomandari de la cunoscatori. Sau, mai bine, ii sun pe cei de la Biciclop sa-mi confirme daca alegerea pe care am facut-o, functie de greutatea corpului si inaltime, este corecta.
     Modelul este barbatesc, aici am un mic dubiu, dar cu siguranta o voi scoate la capat cu ajutor specializat. Din ce am citit eu pana acum, ca nu cumpar niciodata fara sa ma documentez, un incepator sau incepatoare, asa ca mine, trebuie sa-si aleaga o placa care sa-i ajunga undeva intre umar si barbie, dar nu este de neglijat nici greutatea persoanei. Persoanele mai dolofane au nevoie de o placa ceva mai lunga decat spune regula, adica undeva peste barbie aproape de nivelul nasului.

     Pentru ca nu vreau sa ma fac de ras, am citit cate ceva despre initierea in tainele snowboarding-ului, desi la final cred ca imi voi lua un instructor, macar pentru prima zi. Iata cateva reguli de urmat la snowbording:
     1. Imbraca-te confortabil cu echipament de iarna lejer, neaparat cu manusi si ochelari de protectie si cu benzi de protectie pentru incheieturi.
     2. Pune piciorul din fata in legatura de la snowbord, strange bine, pune si piciorul din spate in legatura si misca-te putin cu placa.
     3. Aseaza-te perpendicular cu directia de coborare, apleaca corpul in fata pe varful picioarelor si aluneca. Cand vrei sa te opresti indreapta corpul si lasa greutatea pe calcaie.
     4. Aluneca in zig-zag, incearca intoarcerea in “J” apoi combina alunecarile cu intoarcerea.
     Frumoasa teoria, sper sa ma descurc si pe partie. Daca nu reusesc, macar imi etalez tinuta pe care mi-am cumparat-o din magazinul specializat pentru sporturile de iarna.

     Alegerile le-am facut, nu stiu cat am fost de inspirata, dar cu siguranta am o pofta nemarginita sa ma intalnesc cu partia, cu zapada, sa fac miscare alaturi de prietenii care ma vor insoti in distractia planificata pentru iarna asta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu