Este bine stiut ca, o companie, imediat dupa infiintare,
incepe lupta pentru notorietate. Orice afacere are nevoie de avantaje in fata
concurentei, de construirea unei imagini cu un grad mare de vizibilitate in
randul clientilor, o crestere a incasarilor si implicit a
succesului. Totul se obtine prin promovare, dar nu facuta la intamplare si cu costuri exorbitante. Promoveaza-te cu stil si costuri reduse!
Metodele de promovare sunt diverse: unele mai costisitoare,
altele mai putin, unele mai eficiente, altele sortite esecului. Promovarea nu
trebuie sa fie agresiva, sacaitoare si obsesiva incat sa produca repulsie, ci
sa atraga atentia fara a irita sau agasa.
Multe firme au ales sa-si faca reclama folosind bannere si
panouri luminoase puse pe blocuri. Oare cati dintre trecatori au reusit sa
mearga cu capul in sus si sa priveasca imaginile cu riscul de a se impiedica?
Companiile mari, care dispun de suficient capital, au ales ca metoda de
promovare spoturile publicitare la radio si TV. Aceste spoturi sunt foarte costisitoare si nu
isi mai ating publicul tinta pentru ca oamenii sunt deja saturati de explozia
zilnica de reclame. Poate ti s-a intamplat si tie sa te ridici brusc de pe
scaun exclamand: Iar reclame? si sa pleci 10-15 minute din camera, fara sa stii
ce anume s-a difuzat pe timpul pauzei, pentru ca deja nu te mai poti concentra sa le urmaresti si nu te mai intereseaza. O
fi reclama sufletul comertului, dar parca se exagereaza prea mult cu difuzarile
la TV si parca sunt prea multi bani irositi in metode care, de fapt, nu
promoveaza.
O metoda ieftina si eficienta o reprezinta promovarea prin
materiale promotionale. Potentialii clienti sunt mult mai receptivi la astfel
de metode pentru ca trebuie sa recunoastem, oamenilor le place sa primesca gratis
diferite obiecte, fie cadouri, fie materiale promotionale.
Articole
promotionale sunt toate obiectele pe care se poate inscriptiona un logo, un
numar de telefon, o sigla si un mesaj bine gandit: tricouri personalizate,
brichete, umbrele, genti de voiaj, ceasuri, chiar si ultimele gadget-uri. Exista numeroase metode prin care aproape orice obiect poate fi personalizat si este mult mai ieftin decat orice
reclama la TV:
- transfer serigrafie pentu tricouri
- tampografie pentru pixuri, memorii usb, scrumiere, rame
foto sau brichete
- broderie pentru tricouri si sepci personalizate, genti de
voiaj sau rucsaci personalizati
- timbre sec pentru personalizarea agendelor de piele sau pentru
cadouri promotionale din imitatie de piele
- gravura pentru stick-uri de memorie
- Sticker cu lentila de rasina pentru a crea o varianta 3D a
imaginii
- sublimare pentru personallizarea obiectelor cu suprafete
curbe
- serigrafie pentru personalizarea suprafetelor plane, alaturi de print digital, floxografie, emboss, pe care le
gasesti la Promotion.eu.
Stii cat costa o reclama difuzata la TV? Acum cativa ani,
ca nu au mai reactualizat preturile care probabil au continuat sa creasca, se
platea pentru un spot publicitar de 30 de secunde intre 500 si 3500 de euro. Cu
cat ora de difuzare se incadreaza in marja orelor cu audienta mare, cu atat
creste si pretul.
Fiecare post de televiziune pastreaza pentru programele cu
audienta cea mai mare “cireasa de pe tort” - spotul izolat. Difuzat din senin, spotul izolat intrerupe filmul, meciul de fotbal sau orice alt program cu audienta, fara generic de publicitate, pentru ca efectul sa fie maxim. Pretul
este pe masura: 5.000 - 5.300 de euro.
In loc sa se cheltuiasca atatia bani pentru 30 de
secunde de publicitate, mai bine s-ar investi acestia in:
- 1831 genti de umar foarte utile pentru barbati, femei, dar si pentru elevi la scoala.
- 2747 tricouri din bumbac, produse din Belcoro, pentru o atingere mai fina si o calitate mai buna a
imprimeului. Este obiectul vestimentar cel mai des purtat si care are impact la
populatie.
- 5555 ochelari de soare clasici cu protectie UV400 pentru zilele insorite de vara sau iarna pe partie, la
sanius.
- 305 stick-uri de memorie 4GB, din metal, un cadou ravnit de majoritatea tinerilor.
Lista poate continua cu sute de produse care arata cum te
poti promova cu bani putini. Totul este sa ai stil! Poti folosi banii de pe
reclamele TV pentru niste cadouri simpatice si utile ce te vor ajuta sa iti
formezi o clientela fidela, in continua dezvoltare.
Am primit si eu in decursul timpului destule articole
promotionale (tricou, stick de memorie, cani, sacose, pernute decorative,
brichete, scrumiere, pixuri, fulare, briceag, breloc cu lanterna, sepci,
sorturi de bucatarie, tocator de bucatarie, etc.) pe care le folosesc zilnic
pentru ca imi sunt utile si de la unele companii chiar am facut cumparaturi
ulterior.
Daca vrei sa faci alegeri inteligente, promovarea cu materiale promotionale sau cadouri
personalizate este cea mai ieftina si la indemana. Promoveaza-te cu stil si costuri reduse!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu