miercuri, 4 martie 2015

Ce inseamna 8 Martie pentru mine


“Din dragoste pentru femei s-a nascut tot ce e mai frumos pe lume.” 
(Maxim Gorky)

     De 8 Martie, timpul se opreste putin in loc sa ne aduca noua, femeilor, un omagiu. Astazi uitam cine suntem si ne trezim la viata odata cu natura. Mama, bunica, fiica, toate suntem venerate la fiecare inceput de primavara. Primim flori, cadouri si multumiri pentru tot ce reprezentam noi in viata asta. Se intampla uneori sa privim cu stupoare ipocrizia unor barbati, care cred ca daca sunt blanzi si buni pe 8 Martie li se iarta toate nenorocirile pe care le-au provocat peste an.

In copilarie asteptam cu bucurie aceasta zi minunata. Pregateam o felicitare cu manutele mele, alaturi de un buchet de flori (ghiocei, zambile sau frezii) si alergam inaintea mamei plina de dragostea pe care o aveam in suflet sa-i daruiesc putin din recunostinta mea. Pe atunci, asociam aceasta zi cu “ziua mamei”. Eram mandra de mama mea, de grija pe care mi-o purta si de tot ceea ce era in stare sa faca pentru familia noastra. Iar pentru doamna invatatoare si doamnele profesoare, buchetele de flori daruite de 8 Martie reprezentau multumirea pentru ceea ce ne invatau la scoala ca sa devenim oameni de nadejde ai acestei tari.
     Mai tarziu am aflat ca este o sarbatoare care se adreseaza tuturor femeilor, o sarbatoare internationala de celebrare a curajului femeilor de a protesta fata de conditiile de munca. Totul a inceput cu o comemorare. In urma cu 100 de ani, intr-un incediu dintr-o fabrica din New York, si-au pierdut viata numeroase muncitoare. De atunci s-a hotarat ca o zi pe an sa fie consacrata sarbatoririi pe plan international a femeii muncitoare, astfel 8 martie devenind "Ziua Internationala a Femeii".

In present, ma bucur de avantajele acestei zile sub toate formele. Sunt rasfatata de sotul meu si de baiatul meu care mereu au incercat sa-mi faca viata mai usoara in aceasta zi. Gata cu bucatareala, cu treburile prin casa, cu grijile zilnice. Este ziua in care ma simt ca o printesa ridicata pe brate si purtata pe aripile fericirii. Ma bucur de acea sclipire din ochii familiei mele, de cuvintele de dragoste si de multumire, de recunostinta lor, alaturi de darurile si bijuteriile pe care mi le-am dorit si le-am asteptat (sau nu) si care imi aduc o liniste sufleteasca. Nu m-am zbatut degeaba atatia ani sa le ofer o viata linistita, nu am luptat degeaba cu sistemul si cu rautatile oamenilor din jur, impartindu-ma in zece parti in fiecare zi, pentru o viata plina de griji. Am fost mama, sprijin la greu, femeia care le aducea alinare si cea care mergea zilnic la munca, chiar daca nu dormeam noptile din cauza grijilor, pentru a pune o paine pe masa. Acum imi dau seama ca totul are si o rasplata. Cateodata vine mai repede, alteori mai tarziu, important este ca acea rasplata sa vina din toata inima, fara constrangere sau obligatie.
     Sunt mai multe momente intr-un an cand sunt sarbatorita, dar nicio zi nu este plina de incarcatura emotionala asa ca ziua de 8 Martie. Gesturile si cuvintele de apreciere au o intensitate mai mare cu fiecare an ce trece.
     De 8 Martie e ziua mea! Doresc ca in aceasta zi sa fiu inconjurata de dragoste, sa fiu iubita, rasfatata, alintata. Doresc sa am tot ce imi propun. Doresc sa devin mai puternica. Doresc sa fiu ceea ce nu am fost niciodata. Doresc tuturor femeile sa se poata bucura de clipe de liniste si multumire, respect si iubire. Doresc sa imi pot dori tot ceea ce imi doresc.

     Ce pot sa fac? Sa ma bucur de toate beneficiile acestei zile, pentru ca merit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu