miercuri, 23 februarie 2011

Strudel cu dovleac

Dovleacul, un remediu sanatos.
Dovleacul placintar este soiul cel mai cultivat in tara noastra, pe langa dovleacul turcesc. Are miezul de culoare portocaliu aprins si, in general, are forma alungita. Pulpa este destul de groasa si este foarte dulce, el putand fi copt in cuptor fara a i se adauga zahar, eventual doar scortisoara.

           Ingrediente:
  • un pachet foi de placinta
  • 1 kg pulpa de dovleac placintar
  • 100 g zahar
  • 2 linguri ulei de masline
  • o lingura scortisoara
  • nuci macinate, optional
          Preparare:
Dovleacul l-am curatat de coaja si l-am bagat la robot, rapid! Am adaugat zaharul si l-am pus la calit, in uleiul de masline, pana si-a lasat multa zeama si apoi a scazut. Foile de placinta le-am lasat la dezghetat, apoi le-am impartit in 3, pentru 3 strudele. Foile le-am uns pe fiecare cu putin ulei, apoi am pus umplutura de dovleac, am presarat nuci macinate si scortisoara si am rulat strans.
Le-am pus repede in cuptorul incins, la foc mediu, iar cand s-au rumenit le-am scos si am acoperit tava cu un prosop umed de bucatarie.
Se poate cerne deasupra zahar pudra.
Strudelul se mai poate umple cu mere sau cu branza dulce si stafide.
Reteta bucataras.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu